Kort vs långt hår

Hellu.
Jag har hela morgonen trott att det är torsdag, men vilken besvikelse när jag upptäckte att det var onsdag, haha.
Jaja, snart kommer sambon hem och jag längtar så. Hugo är mitt i någon slags "3 månaders trots" eller något. Han blir bara jobbigare och jobbigare för varje dag som går. Som tur är så får man så mycket kärlek tillbaka på kvällarna. Det är som att han är skit förbannad för att vi bara är två på dagarna, för när sambon kommer hem blir han lugnare, och sen jätte lugn senare på kvällen. Det är då man kan sitta med honom och gosa i famnen... ja vissa gånger på dagen också. Jag gör helt enkelt så att jag slänger in honom i buren när min värld håller på att rasa samman av utmattning. Sen tar jag djupa andetag och tänker på hur mycket jag älskar dom där lugna mysiga stunderna, haha.
Ja, det är väl ingen som sagt att valptiden är enkel, och den som säger det är dum i huvudet, hehe. Valptiden är lika svår som bebistiden. Jag vet inte om valptiden till och med är svårare? Jag tänker på att en valp kan ju gå/springa och sticker därför när man måste fånga in honom, och sen biter den på alla möbler och grejor och ja även en själv. En bebis är ju inte riktigt så! Även fast dom är jobbiga på sitt sätt när dom lägger den sidan till. Jisses, vilka tankar, haha.
Ska se om jag kan få äta min lunch nu när Hugo somnade i buren! Om jag kan säger jag i förväg: Kors i taket!
 
Över till hår-talk! Egentligen är jag såld på långt hår, och att ha rött och långt hår, jisses vad snyggt. Men det är ju så förbannat jobbigt med långt hår när man har förlängning, haha! Dock tittar jag tillbaka på bilder från när jag hade i min förlängning, och damn vad snygg jag var. Så jävla snygg! Men i slutändan fick jag klippa av en stor bit då håret blev så slitet... Så min tanke är att om jag överhuvudtaget skulle förlänga håret igen, så ska jag göra det billigare någon annanstans, så det känns mer okej att klippa av en bit om det behövs, haha. Den jag gjorde sist gick ju på över 5000 kr, och jag kände hur plånboken bara "åh nej whatafuck are you doing you crazy bitch!?" när jag gick till frisören och klippte av en bra bit, innan den andra frisören kom tillbaka från semestern och kunde ta av det. ;)
Skulle man våga ha i röd hårförlängning?! Ja det tror jag. Dock måste håret vara kapabelt till att färgas, då det röda kommer försvinna fort, och med mitt ogräs till hår kommer jag få utväxter redan dagen efter (överdrivet tänkt), haha.
 
Åh vi får väl se. Ska bolla med idéer med min älskade sambo också, fast han lär bli överlycklig över mina hårplaner. Sen ska jag kolla rundor på billigare alternativ, så det är okej att klippa det om det behövs. ;)
 
Såhär såg jag ut som långhårig brunett.
 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Långt hår e skit snyggt på dej ! :))

2013-09-25 @ 13:00:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0