Hur en blogg borde vara enligt mig

Någonting jag inte alls uppskattar är att komma in i en blogg och det första jag upptäcker är att den har helt fel färger och ser inte alls vårdad ut, haha. Det här kanske låter ytligt men en blogg ska ju intressera en. Jag är nog ganska stilren av mig, men en sak vet jag i alla fall och det är att jag hatar att kombinera knäppa färger. Att se en blogg i limegrönt och rosa text får mig att illa kvickt klicka bort den. Hur bra läsning där än må vara, så klarar jag inte av det helt enkelt. En snygg header och bra färger är det som tilltalar mig och som får mig att återvända.
 
En annan sak som jag tittar på är hur mycket personen skriver. Står där om och om igen "Förlåt för dålig uppdatering", och man ser i Arkivet att den här personen skriver typ fem inlägg i månaden, så kommer jag aldrig att återvända. Jag vill se mer! :)
Att uppdatera ofta är viktigt om man är ute efter att få besökare. Är bloggen intressant vill man givetvis se mer av den.
Sen har vi det där med bilder. Ser jag en blogg som om och om igen skriver "Hej idag var jag i skolan, det var kul, sen kom jag hem och käkade och nu sitter jag här", och så aldrig ens bilder på det... nej nej, det går inte. Helt ointressant skrivning, inte alls sammanhängande och så inga bilder. Det är dömt att gå åt skogen.
För sånt här är också en viktig grej. Hur man skriver! Skriver man slarvigt och inte är noga med hur man uttrycker sig, stavar eller skriver punkter och så vidare, så förlorar man mig som besökare i alla fall. Givetvis skriver jag också fel, haha. Har redan fått rätta en mening. ;)
Jag menar bara att man kan ju i alla fall försöka att skriva så dina läsare förstår. Det är inte coolt med dålig grammatik. :)
 
Det här var lite tips och tankar från mig hur jag vill att en blogg ska vara!
Sammanfattningsvis:
- Fina färger
- Fin header
- Uppdatera ofta
- Ladda upp mycket bilder
- Tänk på grammatiken
 
Tack för mig. :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0