Inte upp till er

Om vi vill ha sele på vår hund så har vi det. Om jag vill ha rött hår så har jag det eller om jag vill vad tusan som helst så går det också. För det angår ingen annan!
I detta fallet handlar det om vår hund. Enda sedan vi gick ut med offentligt att vi skulle ha hund så nog fan har folk gått på i 190. Drar på sin äckliga "jag-kan-allt-om-hundar-det-kan-inte-du" attityd direkt och frågar inte överhuvudtaget om jag ens är intresserad av deras bittra åsikter.
Varför ska folk ha en åsikt om ALLT hela tiden? Jag och sambon uppfostrar vår hund så som vi vill, och väljer ni en annan väg så do it, men tvinga inte oss!
Jag har bara blivit ställd mot väggen sen vi gick ut med det! inte alla har varit schyssta alls och folk bara gnäller. "Det är ett stort ansvar!"....
Nähe är det sant!
Om jag hade sagt att jag var gravid, skulle ni då säga samma sak? Skulle andra hälften (blandar olika situationer nu) säga "Ta emmaljunga märket för DET är minsann inget rätt val ni gjort, för MITT barn ligger inte skönt i den....". Jo men synd för er.
Det var ett exempel. Anser det är samma sak gällande hund.
Det är ett stort ansvar det också men vi alla väljer olika ju.
Jag hoppas vi blir lämnade ifred nu för jag orkar inte med ännu mer trams nu. Snälla låt oss sköta vårt. Vår hund kommer ha det skit bra här, bli älskad och utvecklas till en stabil hund.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0